Nemůžu být objektivní, ani nechci a tohle navíc není recenze. Je to spíš něco jako výkřik radosti, který nejde ztlumit. Už když jsem v létě testoval (neboli užíval si) Moto Guzzi V85 TT Travel, uvažoval jsem, co asi v téhle řadě cestovních endur přinese nový modelový rok. Zatím nevím, ale dnes mi v mailu přistála zpráva o tom, že osm set padesátka z „tétéček“ se objeví v nejklasičtější klasice, která se v Mandellu vyrábí už dvaapadesát let.
Což znamená, že nové V7 budou kromě jiných vylepšení i rychlejší (ne že by to bylo nejdůležitější) – ale občas se pár koní navíc prostě hodí. Nová řada V7, teď už bez římských číslic má o čtrvtinu vyšší maximální výkon, přičemž oproti předchozí generaci s výkonem 52 koní v 6200 otáčkách teď rozcválá 65 koní při 6800 otáčkách. Nejvyšší točivý moment vzrostl ze 60 Nm ve 4250 otáčkách na 73 Nm v 5000 otáčkách, přičemž více než 80 % točivého momentu je k dispozici už ve 3000 otáčkách – neboli skvělá pružnost motoru a dobrá zpráva pro všechny začínající guzzisty.
No a po číselné vložce zase zpátky k emocím. Tyhle krásné nahé stroje u mě vždycky budou parkovat v pomyslné zlaté garáži, protože V7 byla vůbec první mašina, na kterou jsem sedl s čerstvými papíry. Dost mi toho odpustila a já jí to nezapomenu. Jo, nová řada má širší zadní kolo, nové boční panely, nový výfukový systém, všechny komplet LED světla – prostě spousta vylepšení a nápadů – je jiná, ale zároveň stejná, což je vlastně jedna z definic klasiky nebo ikony, vyberte si. Novinka na sebe prozatím vzala podobu temného minimalistického modelu V7 Stone a naopak superlesklého retra už tradičně se dvěma analogovými budíky známého jako V7 Special. Na český trh přijedou v únoru a jakmile dostanou cenovky, samozřejmě vám je nezatajíme. Stejně jako epický test ve stylu Mužské věci. Těšíme se!
Připravil: DD
Foto: Moto Guzzi